חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיזיותרפיה של רצפת האגן – עוד לא התחלתם?

למה כדאי להתחיל פיזיותרפיה רצפת אגן מבעוד מועד?

רצפת האגן היא החלק בגוף שלנו שאחראי על שליטה בסוגרים, והיחלשות שלו עם השנים היא בעיה שכיחה מאוד בקרב נשים וגברים כאחד. המשמעות של רצפת אגן חלשה מלבד חוסר שליטה בסוגרים (בעיה קשה כשלעצמה) היא כאבים במתן שתן, פעילות גופנית וקיום יחסי מין, כמו גם בעיות עיכול, כאבי גב ועוד תסמינים המפרים את שגרת החיים התקינה. למרבה הצער, אנשים רבים לא מקנים כל חשיבות לחיזוק רצפת האגן במהלך השנים, ומגלים את המידע הזה מאוחר מידי ובאופן מעשי. כדי למנוע את התפתחות התסמינים והיחלשות רצפת האגן, חשוב לנקוט בפעולה כבר מעכשיו, ואחת הדרכים להתחיל היא לבצע פיזיותרפיה רצפת אגן.

איפה אפשר לקבל שירות פיזיותרפיה רצפת אגן?

פיזיותרפיה רצפת אגן הוא תחום מאוד מתקדם מבין כל נושאי הפיזיותרפיה הנחקרים ומתפתחים כיום, וקיימים מספר פתרונות מגוונים לקידום המאמצים לחיזוק רצפת האגן כמו תרגילים עצמאיים, הדרכה מקצועית ומכשירים ייעודיים שמטרתם לחזק את שרירי רצפת האגן ולהבטיח איכות חיים שתישמר לאורך זמן. שירותי פיזיותרפיה רצפת אגן ניתנים גם דרך קופות החולים מכבי, כללית ומאוחדת, שמעניקות טיפול וליווי מקצועי ללקוחותיה בהתאם לתנאים המשתנים בין הקופות. במקרים אלו, החיסרון העיקרי מתבטא במחיר ובזמן שיש להמתין לתורים מול גורמי מקצוע בתחום.

פיזיותרפיה רצפת אגן יכולה להתבצע בדרכים שונות

  • תרגילי קיגל למשל הם תרגילים שאין בהם כל צורך בעזרים חיצוניים וניתן לבצע אותם בכל מנח – ישיבה, עמידה או שכיבה. אלו הם תרגילים המבוססים על כיווץ והרפה של שרירי רצפת האגן .
  • תרגילים עם עזרים כמו כדור גומי, משקולות וגומיות הם תרגילים שמגוונים את שגרת האימון ומאפשרים טווח רחב יותר של רמות קושי ומכאן התקדמות.
  • כיסא ייעודי שפותח במיוחד לתרגול פיזיותרפיה רצפת אגן ללא מאמץ אינטנסיבי מצד המטופלים.

אם ברצונכם להקדים תרופה למכה, לשמור על אורח חיים מלא וספונטני גם בגיל מבוגר, ולהגיע מוכנים לשינויים שהגוף עובר עם השנים, כדאי להתחיל תרגול קבוע של שרירי רצפת האגן שיגנו עליה מפני היחלשות ועליכם מפני כאבים וסבל מיותר.