חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו גיוון תעסוקתי ולמה זה חשוב – ע"פ חברת הייבוב

המאמר יעסוק בחשיבות של גיוון תעסוקתי וכמו כן הדרכים לשימור זאת ע"פ חברת הייבוב, חברה שפיתחה פלטפורמה לניהול נשאבי אנוש:

גיוון תעסוקתי הוא מגוון המשרות והמקצועות המיוצגים בארגון או בכוח עבודה. גיוון מסוג זה חשוב מכיוון שהוא מבטיח שלארגון יש מגוון רחב של נקודות מבט ומיומנויות, מה שיכול להוביל לחדשנות מוגברת. זה גם עוזר למנוע חשיבה קבוצתית, שעלולה להזיק להצלחת הארגון.

מחלקת משאבי אנוש אחראית לפקח על תהליך הגיוס והמיון, כמו גם לוודא שהחברה מחזיקה בכוח אדם מגוון. מחלקות משאבי אנוש צריכות להיות מודעות לכוח העבודה הנוכחי שלהן ולהיות פרואקטיבית בגיוס ושימור עובדים מרקעים שונים.

דרכים לשמירת גיוון תעסוקתי ע"פ חברת הייבוב

ישנן דרכים רבות שבהן מחלקת משאבי אנוש יכולה לשמור על גיוון תעסוקתי. דרך אחת היא גיוס מועמדים מרקע מגוון לתפקידים פתוחים. דרך נוספת היא יצירת תרבות שתומכת ומטפחת את כל סוגי הכישרונות בתוך החברה.

דרך שנייה היא לקיים אסטרטגיית גיוס המכוונת לקבוצות או קהילות ספציפיות שאולי לא יגישו מועמדות אחרת למשרות בחברה שלכם.

דרך שלישית היא לספק הדרכה והכוונה למנהלים ולמפקחים כיצד להגיב לאירועי הטיה בתוך מקום העבודה. דרך רביעית היא להציע מגוון סוגים שונים של הטבות, כמו חופשת לידה, חופשת אבהות ודמי טיפול בילדים.

דרך חמישית שמחלקות משאבי אנוש יכולות גם לשמור על גיוון על ידי פעילות אקטיבית לגבי גיוס מועמדים מגוונים למשרות פנויות וקידום עובדים מגוונים באמצעות ההיררכיה של החברה.

לסיכום,

הייבוב מסבירה: חשוב שניצור תוכנית פעולה עם צעדים ספציפיים שעלינו לנקוט בכל הנוגע לגיוון תעסוקתי כדי להצליח במאמצים שלנו עלינו להתמקד לא רק בגיוס, אלא גם בשימור וכן בהזדמנויות לפיתוח קריירה עבור כל העובדים, כולל אלה מרקע מגוון או עם מוגבלויות או חסרונות אחרים.